Rozpoznanie skutočnosti

Rozpoznanie skutočnosti je praktická osobnostná psychológia, ktorá sa dá použiť v bežných každodenných situáciách. Je určená pre človeka, ktorý má záujem ovládať svoje emócie, porozumieť odkiaľ prichádzajú a ako ich namiesto potláčania využiť pre svoj rozvoj.

10 vyučovacích dní

1. vyučovací deň: Päť krokov obrany 

Náuka Rozpoznanie skutočnosti má ambíciu inšpirovať k slobode a nie diktovať dogmy. Postoj k pravde, k vlastnej osobnosti a jej úlohe je preto základným kameňom, od ktorého sa odvíja ďalšia skladba tejto vedeckej metodiky. V tomto dni rozoberáme témy: 

  • Definícia pravdy a úloha manipulácie.
  • Pojem Tvorivého Vedomia a Ega, ich vzájomné vzťahy a možnosti harmonickej spolupráce. 
  • Odhalenie Ega ako ochrancu, jeho úloha a „Stratégia piatich krokov obrany“.

2. vyučovací deň: Tri zákony spravodlivosti

Napriek vysokej úrovni vedomostí o Egu a jeho stratégii sa od neho často nevieme odosobniť a pozerať sa na hru ega s nadhľadom. Preto upriamime pozornosť na dôvod, prečo tomu tak je a navrhneme aj konkrétny návod, ako sa z pasce vymaniť.

  • Prezentácie pripútanosti a analýza rozdielov medzi vedomým putom a závislosťou, ktorá je prvotnou príčinou utrpenia.
  • Vedomie pominuteľnosti a aspekt stability, ako narábať s týmito dvomi naoko protichodnými perspektívami.
  • Odhalenie lipnutí.
  • Tri zákony zdravého Ega ako Tri zákony spravodlivosti.

3. vyučovací deň: Chaos ako predzvesť zmeny

Keď sa naše vedomie začína prebúdzať, staré vzorce sa narúšajú. Spôsobuje to často emočnú búrku a protichodné pocity. Nový pohľad na svet sa možno aj darí prijímať no ťažšie je to s jeho aplikovaním do praxe. Môžeme byť zmietaní chaosom a citovými nerovnováhami, striedaním nedôverčivosti a odovzdanosti. Preto sa upriamime na popis týchto vírov a búrok v našom citovom poli. 

  • Chaos ako predzvesť zmeny. 
  • Pôvod a definícia emócií ako dôsledku energetickej nerovnováhy. 
  • Päť stupňov prepadu Citovým bludným vírom (príčina a dôsledok emócie). 
  • Úloha pozorovacej polohy, správne rozhodnutie vzniká v pokojnom postoji pozorovateľa, cesta najmenšieho odporu.

4. vyučovací deň: Vedomý spor 

Ak sme schopní pozorovať vnútorné procesy Ega, žiada sa expandovať navonok a uplatňovať vedomosti v praxi. Ako prvý si zoberieme pod drobnohľad konflikt, teda zapieranie chybných procesov. Preto si po pripomenutí „Stratégie piatich krokov obrany“, prakticky rozoberieme úlohu sporu a teoreticky si popíšeme jeho vedomé prežívanie. Na záver ponúkneme postup do praktického využitia. 

  • Vibračné roly.
  • Zvyšovanie kmitočtu od únavy do spravodlivosti.
  • Základná úloha sporu.
  • Tri otázky vedomého sporu.

5. vyučovací deň: Vedomá priazeň 

Pokračujeme v expanzii vedomostí o ovládnutí ega navonok a upriamime pozornosť na komunikačný opak konfliktu a to je sympatia a zdieľanie. Pochvalu, obdiv, či uznanie je tiež nutné vedieť správne spracovať. 

  • Základná úloha priazne.
  • Samostatnosť.
  • Tri stupne súkromného priestoru.
  • Tri otázky vedomej priazne.

6. vyučovací deň: Návod na použitie ega 

Pokiaľ máme vedomosti o rozpoznaní našej osobnosti, jej motívov konania a ich ovládnutí ucelene za sebou, je vhodné zobraziť ich do zrozumiteľnej mapy. Hutný koncept odovzdaných vedomostí sa tak zrozumiteľne uprace. Zároveň si spolu uvedomíme, že bez viery nieto vedy a bez vedy nieto viery. Tieto spojené nádoby, ak sa rozvážne dopĺňajú navzájom, sú zárukou skutočného pokroku.

  • Návod na použitie Ega. 
  • Spolupráca viery a vedy.
  • Zhrnutie práce s emóciami a energiou.

7. vyučovací deň: Vzor – vodca – sprievodca  

Konečne otvárame aj „nedostupné“ témy. Boh je nám oveľa bližší, ako ho predstavujú najznámejšie európske náboženstvá. Duchovný vodca sa ničím nelíši napríklad od toho horského a k obom sa máme správať principiálne rovnako. Venovať sa budeme aj nadzmyslovému vnímaniu a spoločne budeme rozpúšťať jednu dogmu za druhou.. 

  • Pojem boha ako vôle, ktorá je pôvodcom Tvorivého vedomia. Myšlienkový experiment dôkazu existencie boha. 
  • Náboženstvá z perspektívy jednotného vedomia. 
  • Osvietenie, legendy o osvietených, svedectvo o ich práci s Egom. (Nikdy žiaden svätý po Zemi nechodil). 
  • Guru, autorita, rozdiel medzi nasledovaním a inšpiráciou.

8. vyučovací deň: Boh ako zdroj siete 

Zasa o tom bohu. My sa ho v našej náuke nebojíme a nepokladáme ho ani za nedostupnú bytosť, ktorej „meno sa radšej nevyslovuje“. Prechádzame do vyššej mystiky a abstrakcie podstaty viacrozmernej bytosti. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí tak javiť, aj tieto vedomosti vieme pragmaticky uplatniť v dennom živote.

  • Boh a jeho prejav v „multilevel marketingu“. 
  • Fenomén minulých a budúcich životov, perspektívy reinkarnácie verzus osud rodovej línie (karma, osud).

9. vyučovací deň: Úrovne ľudského vedomia

Samotná bytosť Človeka je oveľa mocnejšia, ako nám ukazuje jej biologický prejav. Naše vedomie sa nestráca a rovnako ako hmota, len mení svoju podobu a úroveň vnímania. Odhalíte s nami nedozerný potenciál viacrozmernej bytosti, ktorou sme.

  • Podstata celistvosti človeka ako duchovnej bytosti na štyroch úrovniach vnímania: duševnej, zmyslovej, citovej, telesnej. 
  • Ego ako projekcia vedomia do menej rozmerov, myšlienková konštrukcia s popisom viacrozmernej bytosti a jej tvorby – vzťah tvorby vo viacerých rozmeroch k zrodeniu sa v egu.
  • Náprava vzorca správania sa podľa štyroch polí zodpovednosti. 
  • Podmienky „dobrého“ a „zlého“ skutku a pravidlá prúdenia energií.

10. vyučovací deň: Prírodné pravidlá  

Chcete sa dotknúť teórie všetkého? Pozývame vás do filozofického dobrodružstva, kedy sa pokúsime predstaviť vám zákony, ktorým podlieha úplne všetko v zjavenom svete okolo nás. Mikrosvet aj makrosvet sa riadi podľa nich a žiadna bytosť sa im nedokáže vyhnúť. Taktiež sa pozrieme na silu slova a možno vás prekvapíme vysvetlením, čo to vlastne slovo naozaj znamená a odkiaľ pochádza. 

  • Úloha afirmácie, mantry, modlitby, priania, vizualizácie a tvorivá sila slova.
  • Prírodné pravidlá.

Možnosti štúdia

Prezenčne v rôznych mestách po celom Slovensku.
Vyučovanie sa koná v piatok, sobotu alebo v nedeľu, raz do mesiaca, od 9.00 do 19:00.

Online vyučovanie prebieha celodenne raz do mesiaca alebo týždenne raz vo večerných hodinách.

Štúdiom Rozpoznania skutočnosti človek získa správu nad vlastnou osobnosťou, naučí sa ovládať svoje emócie, odhalí odkiaľ pochádzajú jeho rozrušenia a naučí sa zrelo a rozvážne komunikovať.

Kniha Rozpoznanie skutočnosti

Rozpoznanie skutočnosti je slovenská autorská metóda ovládania osobnosti človeka ako nástroja plnenia zámerov, ktoré samu osobnosť presahujú. Rozpoznanie vzorcov, podľa ktorých sa osobnosť riadi aj nepozorovane – podprahovo, umožňuje následne uchopiť postupy, ako ich prepísať, či vytvárať úplne nanovo. Trúfalosť, s akou si hneď v prvej kapitole autor dovoľuje jasne definovať pravdu a manipuláciu, v neskorších kapitolách ochotne odpustíte, pretože vám tieto odvážne tézy jednoducho zapadnú do celku ako dokonalá skladačka. Potom azda budete krútiť neveriacky hlavou nad desivým odhalením “piatich krokov obrany ega”, ktoré vám dennodenne ovplyvňujú život. Tí, ktorí prehltnú prvé pikantné sústa, sa môžu nechať uniesť čarovnou jednoduchosťou postupu pri “Vedomom spore”, či “Vedomej priazni”. “Návod na použitie ega” bude pre vás už len “aha moment”. Táto kniha sa nebojí hovoriť ani o “Výhodnej viere”, bez ktorej ani veda nefunguje. Ponúka tiež nezvyčajné pohľady na spiritualitu, pričom si stráži vždy pragmatickú pointu. Všetko, čo sa v tejto knihe dočítate, môžete použiť v dennodennej praxi…a možno budete musieť…