Skladba 4. vyučovacieho dňa pre rok 2020/2021
ROZJÍMANIE V POKOJI A V POHYBE
Semester Duševné telo (3. ročník / 4. semester)
S Bohom alebo tvorivým vedomím sa stretávame, respektíve zjednocujeme sa s touto úrovňou vnímania v absolútnom tichu alebo v absolútnom pohybe. V absolútnom tichu pozorovateľ, akt pozorovania a objekt pozorovania splývaju v jedno. Jednou z metód rozpoznania svojej podstaty alebo tvorivého vedomia je metóda sebaspytovania – hľadania svojho JA sústredením pozornosti do vnútra s otázkou KTO SOM? Na túto otázku nehľadáme intelektuálnu odpoveď. Iba sa s dôverou a opakovaním tejto otázky obraciame do nášho vnútra.
Pozornosť a vedomá práca s pozornosťou je dôležitý nástroj pri spoznávaní seba samého. Všetko, čo dokážem pozorovať, ešte nie som JA. Práve preto hovoríme, že keď spočinie pozornosť na JA, pozorovateľ, pozorovanie a pozorované splývajú v jedno. Je dobré si to pripomínať, aj keď nám prichádzajú krásne vízie, kde sa ale ešte vnímame ako samostatný objekt oddelený od celku.
Je osožné pozrieť sa taktiež na zámer, s ktorým pristupujeme k našej meditačnej praxi. Aj keď meditačná prax veľmi často vedie k nadobudnutiu zručností, ktoré môžu pôsobiť magicky a nadprirodzene, pripomínajme si na našej ceste, že náš zámer je rozpoznať Boha alebo tvorivé vedomie v našom vnútri. Pokora, čistota zámeru a oddanosť našej ceste nám dávajú ochranu a priťahujú k nám sprievod v takej podobe ako potrebujeme.
Počas vyučovacieho dňa sa budeme venovať technikám rozjímania v pokoji aj v pohybe.
Dynamickou časťou dňa Vás prevedenia Nika. Rozjímaním v pokoji Vás bude sprevádzať Matej.
„Dynamické meditácie sú výborným prostriedkom pre upokojenie mysle práve vtedy, keď nám nevyhovuje alebo nevieme sa dostať do ticha bežnými meditáciami, keď je telo v pokoji. Vnímam ich tiež ako výborný prostriedok pre harmonizáciu energetického tela. Ak sme skúsili meditácie v sede a nevyhovovalo nám to, nevedeli sme “obsedieť“, zastaviť myšlienky a prestať “byť v hlave“, môže nám pomôcť zamerať sa na dynamické meditácie a prechádzať do ticha vlastnej mysle cez absolútne odovzdanie sa pohybu. Poctivá prax dynamických meditácií Vám vytvorí cestu aj ku klasickým meditáciám, keď je telo v pokoji.“ Nika
Témy, ktorými vás Nika prevedie:
- Osho a dynamické meditácie
- Súfizmus a cesta extázy
- Golden Naga – meditácia veľhada kráľovského
- Kali meditácia
„Rozjímanie je už od dávnych dôb súčasťou života ľudí na duševnej ceste. S pomocou rozjímania sa dá zvyšovať aj úroveň poznania toho, kto vlastne sme. Budeme sa spolu ponárať do hĺby vlastného bytia, zvykať si na ticho a naučíme sa pracovať s pozornosťou tak, aby sme tým podporili svoje sústredenie. Dôležitou súčasťou tohto vyučovacieho dňa bude aj napojenie sa na rodné korene skrze dva hlavne princípy rodného riečiska – otčinou a materčinou.” Matej
Témy, ktorými vás Matej prevedie:
- Čo je to pozornosť, ako vedome usmerňovať svoju pozornosť.
- Materčina a otčina ako dva prúdy rodného riečiska.
- Napojenie sa na vlastné korene.
- Význam ticha a spočinutie v tichu.
- Čo je obrad.
- Cesta zvukom.
Nikola Salíni Laňková
Nika pôsobí ako učiteľka v Univerzite vedomého života v 1.ročník Rozpoznania skutočnosti a v semestri Duševné telo, ktorého je aj správkyňou. Vedie meditačné kurzy ŽiJA a organizuje meditačno-zážitkové semináre Zaži JA zamerané na prehĺbenie spojenia so zdrojom. Robí osobné konzultácie a sprevádza ľudí pri zaceľovaní emočných zranení a návrate k rozvážnemu spôsobu života.
Facebook: Nikola Salíni Laňková – Web FB: Jaga – Žiarivá cesta k JA – E-mail: nika@vedomaskola.com
Matej Jurenka
Matej je majster hatha yogy a zakladateľ metódy Rozvaha pohybu, ktorá kombinuje prvky jogy, kalisteniky, akrobacie a bojových umení. Je tiež učiteľom na Univerzite vedomého života, kde sprevádza ľudí životosprávou rozvážneho postoja.
Facebook: Matej Jurenka – Web: www.rozvahapohybu.sk – E-mail: matej@vedomaskola.com
Pokiaľ máte otázky týkajúce sa výuky a jej obsahu, kontaktujte prosím vedúceho semestra:
NIKOLA LAŇKOVÁ – NIKA@VEDOMASKOLA.SK
Termíny a miesta výuky získate samostatne od študijného oddelenia emailom.